el meu passat cap de setmana

hola gent com no tinc res a fer us explicare que e fet aquest cap de setmana.
el dissabte vaig dormir fins les 11 i mitja despres vaig anar a jugar a futbol fins la una despres vaig jugar a la play 2 fin les 2 y després vaig anar a dinar vaig acabar a les 3 i mitja vaig sortir amb els amics a fer un tom per que esta avorrit i això de estar a casa em ratlla molt...
total vaig arrivar a casa a les 7 i mitja i vaig veure la tele fins les vuit (no donaven gran cosa...) ivaig anar a jugar a l'ordinador pro a les 9 o així vaig escoltar molta fressa a baix i vaig baixar i era el meu germa i eran els meus germans que estaven discutin i vaig anar-me cap a dalt perque m'avorria

com sóc?

ola gent ara us diré com sóc(per variar).Sóc una mica alt,tinc el cabell castany,i els ulls marrons.

m'agrada juagar a básket i a futból i sortir amb els amics i fer viatges fora. m'agrada portar roba ample,

i estic molt bó!!!

visca l'espanyol!!!

visca l'espanyol!!!

divendres, 5 de desembre del 2008

La literatura moderna catalana

Joan Ramis i Ramis (1746 - 1819):

- moviment literari: obres dramatiques.

- Obra o obres: l'elegia a la mort de la seva muller (el 1791, publicada el 1792; són 44 dístics elegíacs) o el seu propi epitafi.

- Genere que conreava: poesia i teatre.


Rector de Vallfogona (1579-1623):

moviment literari: sàtires violentes i composicions obscenes i grolleres.

- obra o obres: El Sermó (1622)

- Genere que conreava: poesia artificiosa i elegant


Joan Timoneda (entre 1518 i 1520- 1583):

- moviment literari: dramàtic i romantic

- obra o obres: Flor de enamorados, Sarao i les quatre Rosas de romances, el Ternario espiritual, 1558, i els dos Ternarios sacramentales, 1575, d'aquests hi ha una peça seva catalana, Aucto de la Iglésia i El Sobremesa (1563), Memoria hispanae i Memoria valentina.

-
Genere que conreava: edità un gran nombre de plecs poètics solts a més de ser editor i escriptor


El baró de Maldà (1746-1818):

- moviment literari: Aristócrata espanyol

- obra o obres: Calaix de sastre

-Genere que conreava: Antropologia


Cristòfor Despuig (1510-1574?)

- moviment literari: diàleg

- obra o obres: Los col·loquis de la insigne ciutat de Tortosa (1557)

- Genere que conreava: prosa catalana