el meu passat cap de setmana

hola gent com no tinc res a fer us explicare que e fet aquest cap de setmana.
el dissabte vaig dormir fins les 11 i mitja despres vaig anar a jugar a futbol fins la una despres vaig jugar a la play 2 fin les 2 y després vaig anar a dinar vaig acabar a les 3 i mitja vaig sortir amb els amics a fer un tom per que esta avorrit i això de estar a casa em ratlla molt...
total vaig arrivar a casa a les 7 i mitja i vaig veure la tele fins les vuit (no donaven gran cosa...) ivaig anar a jugar a l'ordinador pro a les 9 o així vaig escoltar molta fressa a baix i vaig baixar i era el meu germa i eran els meus germans que estaven discutin i vaig anar-me cap a dalt perque m'avorria

com sóc?

ola gent ara us diré com sóc(per variar).Sóc una mica alt,tinc el cabell castany,i els ulls marrons.

m'agrada juagar a básket i a futból i sortir amb els amics i fer viatges fora. m'agrada portar roba ample,

i estic molt bó!!!

visca l'espanyol!!!

visca l'espanyol!!!

dimarts, 13 de maig del 2008

Activitats predicatives de la mar

2. Escriu un mot o una expressió sinònima dels mots següents que han aparegut en el text predictiu: vessant - moderades - restringint - acusat- cotes - maror.
vessant:cantó

moderades:estables

restringit:prohibit

acusat:fort

cotes:alçades

maror:onades


3. Busca a la xarxa un exemple de text predictiu (en català), copia'l al teu bloc i digues quines característiques pròpies del text predictiu hi trobes. (Refresca-ho a la pàgina 166).

diumenge, 18-05-08

Estat del cel:
entre mig i molt ennuvolat amb creixement de nuvolades sobretot a punts de muntanya que a la tarda deixaran el cel molt ennuvolat en general i puntualment cobert al Pirineu, Prepirineu i quadrant nord-est.

Precipitacions:

s'esperen xàfecs i ruixats sobretot a punts de muntanya de la meitat nord que a la tarda també s'estendran de forma més dispersa a la resta del Principat. A la nit es restringiran al terç oest, tot i que no es descarten encara a d'altres punts del Pirineu de manera aïllada.
Les precipitacions seran en general entre febles i moderades i localment acompanyades de tempesta i calamarsa. S'acumularan quantitats entre minses i poc abundants (entre 5 i 20 mm en 24h), tot i que localment podran ser abundants al terç nord (fins a 50 mm en 24h) i al nord de la Depressió Central. La cota de neu es situarà entorn els 2300 metres baixant al final del dia fins els 2100 metres.
Temperatures:

màximes similars oscil·laran entre els 15ºC i 20ºC al Pirineu, al litoral entre 17ºC i 22ºC, i a la resta entre els 20ºC i 25ºC.
Visibilitat: entre bona i regular en general, tot i que a la tarda serà localment dolenta en moments de xàfecs alhora que es formaran boirines a l'interior.
Vent:

tramuntana entre fluixa i moderada amb cops forts o molt forts al nord de l'Alt Empordà, tot i que transitòriament durant la tarda afluixarà i quedarà variable. A la resta del Principat predominarà el component sud fluix amb cops moderats.
Estat del mar: Costa Brava:
bufarà tramuntana entre fluixa i moderada amb cops forts o molt forts al nord del cap de Creus amb intervals de fluix i variable. A la resta predominarà el component sud, sobretot migjorn, si bé al vespre també quedarà fluix i de direcció variable.
Marejol arreu amb àrees de maror al nord del cap de Creus. Lleugera mar de fons. Costa Central: fluix i variable al final del dia. La resta de la jornada s'imposarà el component sud entre fluix i moderat, sobretot d'entre migjorn i garbí. Marejol.
Costa Daurada:

fluix i variable al final del dia. La resta de la jornada s'imposarà el component sud entre fluix i moderat, sobretot d'entre migjorn i xaloc.
Marejol.


característiques:
  • L'ús de perifrasis de probabilitat(deure + infinitiu).
  • s'utilitza el temps condicional, el mode subjuntiu o el futur per expressar un futur posible.
  • s'utilitzen adverbis i locucions del tipus segurament, probablement, potser, tal vegada... i de temps.
4. Consulta la següent adreça i ordena els termes referents a l'estat de la mar, de més tranquil·la a menys: mar enorme - mar desfeta - mar arrissada - marejol - mar plana - maror - maregassa - mar brava - forta maror - mar molt alta

mar plana, mar arrissada, marejol, maror, forta maror, maregassa, mar brava, mar desfeta, mar molt alta i mar enorme.

5. Busca el significat de cada una de les expressions següents que contenen la paraula mar: mar de fons, mala maror, tirar a mar, fer-se a la mar, no trobar aigua a mar, mar de llamp.

mar de fons:
mar sense onades.

mala maror: estar de mal humor.

tirar a mar:
tirar armes contra un castell per millorar la punteria.

fer-se a la mar: navegar a alta mar.

no trobar aigua a mar: no trobar una cosa que es molt facil de trobar.

mar de llamp: mobilització inesperada i amb gran potència de la mar.